Ota yhteyttä

Huom. Jos olet Karhu Voiman asiakas ilmoitathan siitä meille tilauksen tekemisen jälkeen sähköpostiin asiakaspalvelu@vihreaenergia.com. Tulemme aikaistamaan sopimuksesi alkamaan 20.9.2022. Lähetämme siitä sinulle uuden sopimusvahvistuksen. Sähköntoimitus ei katkea missään vaiheessa käyttöpaikassasi.

Soita

029 1800088 (MPM/PVM)

Arkisin 08.00-16.00

Laita meiliä

asiakaspalvelu@vihreaenergia.com

Usein kysytyt
Sopimuksen irtisanominen

Jos et ole poismuuttamassa nykyisestä kohteesta vaan vaihtamassa sähkönmyyjää, niin riittää kun teet sopimuksen uuden myyjän kanssa. He hoitavat sopimuksen irtisanomisen puolestasi. Tämä on yleinen käytäntö sähkönmyyjän vaihdoissa. Sinun ei tarvitse ilmoittaa meille irtisanomisestasi. Jos haluat vastatarjouksen niin mielellämme teemme sen sinulle.

Jos olet poismuuttamassa nykyisestä kohteesta niin ilmoita asiakaspalveluumme (029 1800088, asiakaspalvelu@vihreaenergia.com tai portaalin kautta "ota yhteyttä") seuraavat tiedot:

  1. Haluatko siirtää nykyisen sopimuksen uuteen paikkaan?
  2. Viimeinen sähkönkäyttöpäivä vanhassa osoitteessa
  3. Muuttopäivämäärä uuteen osoitteeseen
  4. Uusi osoite jonka ilmoitamme siirtoverkolle.

Sopimuksen peruminen

Jos sopimuksen tekopäivästä on 14 päivää tai alle, niin tee perumisilmoitus meille sähköpostitse tai puhelimitse. Jos sopimuksen tekopäivästä on yli 14 päivää, niin tee uusi sopimus toisen myyjän kanssa joka hoitaa irtisanomisen puolestasi.

Jos sopimus on tehty puhelimitse, postitse tai tietoverkon välityksellä, kuluttajalla on oikeus peruuttaa sähkösopimus 14 päivän kuluessa sopimuksen solmimisesta syytä ilmoittamatta. Peruutusaika katsotaan alkaneeksi ajankohdasta, jolloin Vihreä Älyenergia Oy on vastaanottanut tiedon sopimuksen tekemisestä joko puhelimitse, postitse tai tietoverkon välityksellä.

Peruuttamisen määräaika päättyy 14 päivän kuluttua sopimuksen tekemisestä.

Kuluttajalla on oikeus peruuttaa sopimus 14 päivän kuluessa sen tekemisestä syytä ilmoittamatta.

Muutto

Jos kohteessa on sähköt päällä, saatte sopimuksen alkamaan puhelimitse jopa samana arkipäivänä. Nettipalvelun kautta sopimuksen saa alkamaan kolmen päivän päästä. Jos kohteessa ei ole sähköjä päällä, suosittelemme soittamaan meille.

Sinun ei välttämättä tarvitse olla heihin yhteydessä. Me ilmoitamme jakeluverkonhaltijalle tarvittavat tiedot ja he tekevät verkkopalvelusopimuksen.

Mikäli olet tehnyt kiinteistökaupan niin teidän pitäisi ilmoittaa alueen jakeluverkonhaltijalle sähköliittymän siirtymisestä teidän nimiin.

Lähtökohtaisesti emme irtisano vanhan osoitteen sähkönmyynti- ja verkkopalvelusopimusta. Jos asiakas erikseen pyytää sitä, niin silloin voimme tehdä sen.

Vanhan osoitteen sopimuksen irtisanomiseen tarvitsemme 1) vanhan osoitteen ja 2) viimeisen päivän, kun tarvitsette sähköjä sinne.

Voit lähettää ne vaikka sähköpostilla: asiakaspalvelu@vihreaenergia.com

Ilmoita asiakaspalveluumme (029 1800088, asiakaspalvelu@vihreaenergia.com tai portaalin kautta "ota yhteyttä") seuraavat tiedot:

  • Poismuuton päivämäärä vanhasta osoitteesta
  • Muuttopäivämäärä uuteen osoitteeseen
  • Uusi osoite

Ilmoita asiakaspalveluumme (029 1800088, asiakaspalvelu@vihreaenergia.com tai portaalin kautta "ota yhteyttä") seuraavat tiedot:

  • Poismuuton päivämäärä
  • Loppulaskun lähetysosoite

Alueen jakeluverkonhaltija huolehtii sähköjen kytkennästä. Yleensä sähköjen kytkentä tehdään etänä.

Etäkytkentä saattaa joskus epäonnistua, joten soittakaa alueen jakeluverkonhaltijan asiakaspalveluun.

Sähkönmyyjän vaihto

Myyjänvaihto tilanteissa sopimus voi alkaa aikaisintaan +15 päivän päästä.

Jos määräaikainen sopimus nykyisen myyjäsi kanssa ehtii päättyä ennen meidän sopimuksen alkamispäivää, niin sovimme myyjäsi kanssa että he pidentävät sopimuksesi päättymispäivää siihen asti kun meidän sopimus alkaa.

Puhelinsovellus

Itse kehittämämme algoritmi pyrkii tunnistamaan isomman kulutuksen laitteet kulutustiedoista.

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme ja kerro toisen henkilönnimi joka haluaa käyttää sovellusta. Teemme sen jälkeen tarvittavan linkityksen.

Tuotteet

Ilmoita asiakaspalveluumme tuotteen nimi, mihin haluat vaihtaa (029 1800088, asiakaspalvelu@vihreaenergia.com tai portaalin kautta "ota yhteyttä").

Vaihto onnistuu mihin tahansa normaalihintaiseen tuotteeseen.

1) Nordpoolin sivuilla ilmoitetut hinnat ovat ilmoitettu ilman ALV24%. Meidän laskuttamamme hinta sisältää ALV24%

2) Pörssisähkön keskihinta olettaa että jokaiselle tunnille on sama kulutus. Käytännössä kulutus on kuitenkin eri jokaiselle tunnille. Kun otetaan kohteen kulutus huomioon niin keskihintakin eroaa pörssisähkön keskihinnasta. Laskulla näkyvän keskihinnan laskemiseen käytetyt tiedot löytyvät portaalistamme löytyvästä laskelmasta; LASKUT > Tuntikausikulutukset. Huom! laskelmassa ilmoitetut hinnat ovat ilman ALV24%.

Voit vaikuttaa itse maksamaasi keskihintaan ajoittamalla kulutuksen niille tunneille jolloin sähkökin on halvempaa.

Appiksemme avulla voit seurata kohteen kulutusta ja optimoida kulutusta halvemmille tunneille. https://vihreaenergia.com/appis

Tuotteen hinta löytyy laskusta tai 'tuotteet' sivultamme

Laskutus

Muistele oletko tilannut e-laskutuksen pankistasi. Jos olet tilannut, niin tarkista pankin palvelusta löytyykö lasku e-laskuna.

Muussa tapauksessa todennäköisesti olemme lähettäneet sähköpostiin laskun. Tarkista onko lasku mennyt roskaposti kansioon. Alla ohjeet Gmail, Outlook ja Hotmail tapauksiin. Lasku saattaa löytyä myös, jos etsit hakusanalla "Vihreän Älyenergian sähkölasku".

Gmail

Gmail poistaa yli 30 päivää vanhat sähköpostit pysyvästi roskapostikansiosta, jonka jälkeen sähköpostia ei enää löydy. Jos sähkölasku löytyy roskapostikansiosta, niin klikkaa 'Ei roskaposti' kohtaa. Tämän jälkeen gmail ei enää käsittele sähkölaskua roskapostina.

Hotmail ja Outlook

Hotmail/Outlook siirtää yli 10 päivää vanhat viestit roskapostista roskakori/poistetut kansioon, josta ne poistetaan 30 päivän jälkeen pysyvästi. Jos sähkölasku löytyy roskapostikansiosta, niin klikkaa 'Ei roskapostia' kohtaa. Tämän jälkeen outlook/hotmail ei enää käsittele sähkölaskua roskapostina.



Sergel on perintätoimisto. Sähkölaskun maksu on myöhästynyt niin paljon, että olemme tehneet laskun osalta perintätoimeksiannon heille.

Joo kyllä onnistuu. Ilmoita asiakaspalveluumme (029 1800088, asiakaspalvelu@vihreaenergia.com tai portaalin kautta "ota yhteyttä") mille päivälle haluat siirtää eräpäivän.

Lähetämme laskun vasta, kun sopimuksesi saldo ylittää 10€. Jos kulutuksesi on pientä, niin saattaa mennä muutama kuukausi ennen kuin saat ensimmäisen laskun.

Muut

Uusi asiakas on henkilö jolla ei ole ollut 1 vuoteen sopimusta Vihreä Älyenergian kanssa.

Todistamme sähkön alkuperän alkuperätodistuksilla. Käytämme sähkönä pohjoismaista tuuli ja ydinvoimaa.

Noudatamme Energiateollisuus ry:n suosittelemia yleisiä sähkönmyyntiehtoja.

Kyllä ostamme. Emme ota välityspalkkiota ylijäämän ostosta. Maksamme tuntikohtaisesti saman hinnan kuin Nordpool Spot Suomen aluehinta (ALV 0%).

Ota yhteyttä asiakaspalveluumme, niin teemme aurinkosähkön ostosopimuksen.